Tokom svih ovih godina imali smo priliku svjedočiti raznim promašajima i lošim investicijama od strane naših klijenata.
Jako je žalosno kada neko izgubi desetine, ili čak stotine hiljada maraka zbog loše investicije.
Kako biste izbjegli sve negativne stvari, pogotovo ako imate malo ili nikako iskustva i znanja kada su u pitanju nekretnine bilo koje vrste, objasnit ćemo vam koji su to glavni faktori koji utiču na cijenu nekretnine.
Spomenut ćemo ih ukratko, a potom pojasniti.
Faktori koji utiču na cijenu nekretnine su:
- Lokacija
- Kvalitet gradnje
- Godina izgradnje
- Namjena objekta
- Ponuda i potražnja
- Ciljana populacija (ciljna skupina)
Sadržaj
Lokacija
Lokacija nekretnine je jedan od krucijalnih faktora na koji morate dobro paziti.
Kao kupac nekretnine morate birati nekretninu koja je na komadu zemlje koji ima dobru historiju uspona u vrijednosti.
Na tu vrijednost utiču i sljedeći faktori:
- Dostupnost za zajednicu
- Veličina nekretnine
- Okolni objekti i površine (komšiluk)
- Razvoj unutar lokacije
- Izgled (privlačnost)
To su neke osnove, međutim uvijek ima i vanrednih slučajeva.
Kvalitet gradnje
Kada je u pitanju kuća, stan ili bilo koji drugi objekat, veoma je bitno da se provjeri kvalitet gradnje istog.
Pitate se kako to uraditi? Uvijek možete sa sobom povesti nekoga stručnog, ili čak iznajmiti profesionalca da to uradi za vas.
Razlog zašto je ovaj faktor veoma bitan jeste upravo zbog toga što naizgled možete kupiti nekretninu koja je jako lijepa, ali ćete naknadno uložiti još desetine hiljada maraka za “neočekivane“ troškove.
Godina izgradnje
Ovisno o tome koliko je objekat star odnosno ”mlad” cijena će biti manja odnosno veća.
Stariji objekti neminovno zahtjevaju kompletno renoviranje. Obično najviše novca ode na elektro/vodo instalacije, podove i slično.
Sve ima svoju cijenu naravno, ukoliko vidite potencijal u nekom starijem objektu može vam se isplatiti, ali ipak treba dobro paziti.
Namjena objekta
Nisu svi objekti isti, odnosno njihova namjena.
Objekti se prema namjeni dijele na:
- Stambene objekte (kuće, stanovi, zgrade itd.)
- Komercijalne objekte (uredske zgrade, benzinske pumpe, shopping centri itd.)
- Industrijske objekte (fabrike, energetska postrojenja, skladišta itd.)
Spomenut ćemo ukratko svaku ponaosob.
Stambeni objekti
Stambeni objekat (nekretnina) uključuje bilo koju imovinu koju ljudi nazivaju domom. Ovo uključuje obiteljske kuće, stanove, stanove, zadruge ili bilo koju drugu vrstu stanovanja. Također se odnosi i na novogradnju i na preprodaju postojećih kuća.
Komercijalni objekti
Komercijalne nekretnine odnose se na bilo koju nekretninu koja se koristi u komercijalne ili poslovne svrhe poput maloprodajnih objekata, ureda, restorana, trgovačkih centara, bolnica ili drugih profitnih subjekata. Stambene zgrade — osim što su stambene — takođe spadaju u ovu kategoriju u smislu da ostvaruju komercijalni prihod za svoje vlasnike.
Industrijski objekti
Industrijska nekretnina uključuje fabrike, rudnike, naftna polja, elektrane, skladišta ili bilo koju drugu imovinu koja se koristi za istraživanje, razvoj, proizvodnju, proizvodnju, skladištenje ili distribuciju robe i usluga. Imovina za skladištenje i distribuciju takođe se može smatrati komercijalnim nekretninama za potrebe zoniranja.
Ponuda i potražnja
Zakon ponude i potražnje diktira ravnotežnu cijenu imovine.
Određena nekretnina može biti tražena od strane više strana koje sve pokušavaju nadmašiti jedni druge povećavajući svoju ponudu kupovne cijene.
Kada postoji velika potražnja za nekretninama u određenom gradu ili državi u kombinaciji sa nedostatkom ponude kvalitetnih nekretnina, cijene kuća imaju tendenciju rasta.
S druge strane, kada slaba ekonomija i prevelika ponuda nekretnina dovode do niske ili nikakve potražnje za stambenim objektima, cijene kuća imaju tendenciju pada.
Ciljna publika
Šta je ciljna publika za nekretnine?
Vaša ciljna publika je demografija ljudi kojima prodajete svoje proizvode. Što se tiče nekretnina, to su ljudi koji će se najviše zanimati za vaše domove i najvjerovatnije će ih kupiti.
Naravno, povremeno ćete dobiti potrošače koji se ne uklapaju u ovu demografiju, ali ako imate ideju o tome kako većina vaših kupaca izgleda, napravit će veliku razliku kada je u pitanju efikasnost vašeg marketinga. Kada određujete svoju ciljnu publiku, razmislite o stvarima kao što su dob, spol, etnička pripadnost i financijsko porijeklo.
Primjer:
- Za višečlanu porodicu je potrebna mnogo veća kuća nego za par koji je u penziji
- Za bogatog klijenta je uvijek metar kvadratni površine skuplji jer on kupuje najbolje materijale i luksuzne stvari itd.
Zatražite pomoć stručnjaka
Nadamo se da sada imate potpuniju sliku o tome koji faktori utiču na cijenu nekretnine.
Naš cilj je pružiti vam adekvatnu edukaciju kako biste što bolje i ekonomičnije realizovali vaše ciljeve.
Naravno, na osnovu jednog članka možete biti bogatiji za informaciju više i naučiti nešto.
Kako to stvarno izgleda u praksi i kako prepoznati i analizirati ove stvari.. to je već nešto drugo.
U većini slučajeva biste to trebali prepustiti profesionalcima.
Građevinska agencija Neml vam nudi pomoć i u ovom segmentu, gdje ćemo zajedno s vama posjetiti i analizirati lokaciju odnosno objekat, te vam dati konkretan savjet po pitanju te nekretnine.
Ovime možete izbjeći razne situacije gdje biste mogli pogrešno investirati svoj novac i štetovati desetine hiljada maraka.
Ukoliko vam treba ovakva vrsta usluge, kontaktirajte nas na broj telefona ili putem emaila, klikom na dugme ispod.