Danas ćemo obraditi jednu veoma važnu i aktuelnu tematiku na temu renoviranja.
Donosimo vam 10 savjeta za renoviranje objekta koji su vam neophodni ukoliko želite da izvučete maksimum za svoj novac.
Kroz historiju, ljudi su težili ka funkcionalnijem, ljepšem i ugodnijem domu. Gdje su potrebe ljudi podigle projektovanje i građevinarstvo na svoj trenutni vrhunac.
Međutim kada određena vještina, nauka ili domen ljudskog djelovanja dosegnu svoj vrhunac, tada se pojavi mnoštvo rješenja i opcija, koje u svom obimu samo zbunjuju krajnje korisnike.
Naprimjer pojave se razni rođaci, stručnjaci, doktori nauka koji kažu:
”Kod nas se u Njemačkoj ovako radi”, ”kod našeg se babe ovako radilo”, ”naši standardi su ovo, ono..“
To sve vodi do jednog začaranog kruga gdje se krajnji korisnik na kraju samo tješi i kaže:”Ma hajde, dobro je i ovako, mogao sam i gore proći..“
Da bi Vi izbjegli ovakve situacije, za vas smo pripremili 10 savjeta za renoviranje objekta.
Pa da počnemo!
10 savjeta za renoviranje objekta #
U dogovoru s ukućanima odlučiti o obimu i vrsti radova pri renoviranju odnosno adaptaciji.
Izrada projekta
Zatražiti ponudu od izvođača radova (po mogućnosti tražiti 2-3 ponude, nije sramota znati kako se kreću cijene na tržištu!)
Naglasiti da ponuda mora sadržavati sve potrebne radove s jediničnom cijenom, koji će se na kraju obračunati po dokaznici mjera(naglašena cijena po jedinici:m2,m,kg ili sl.) te predviđena količina.
Zatražiti ponudu od izvođača radova (po mogućnosti tražiti 2-3 ponude, nije sramota znati kako se kreću cijene na tržištu!)
Sklopiti ugovor s izvođačem radova. Postoje već primjeri u koje možete dodati svoje specifične stavke. Nije izgovor ako izvođač nema firmu. Odnosno radi ‘prijateljski’, na ugovor može staviti vlastiti potpis da će radove obaviti u roku i na dogovoreni način.
Kod sklapanja ugovora dobro je biti mudar i staviti malo kraći rok negoli vam je potreban za obavljanje radova. Jer će se radovi realno barem malo odužiti od planiranoga.
Ako je izvođač uvidom u prostor koji će se renovirati dobro procijenio obim radova, ne bi trebalo doći do većih odstupanja u odnosu na ponudu. Ako dođe do nepredviđenih radova, treba s radovima stati te novonastalu situaciju prezentovati investitoru i predočiti mu novu cijenu koštanja. U ovom slučaju neće doći do nedoumica prilikom cijene krajnjeg obračuna.
Dogovoriti s izvođačem radova šta ulazi u pojedinu cijenu radova. Odnosno koji troškovi realno postoje a nije ih naveo (npr. je li u cijenu postavljanja stavio i cijenu ljepila, ili ona ide posebno, je li cijena elektroinstalacije s uključenim kablovima, elektroormarom i sl.)
Dogovoriti izvođenje radova po fazama, naprimjer: #
– 1. faza – rušenje, iznošenje otpada, demontaže, kada se ta faza odradi, platiti je.
– 2. faza – vodoinstalacije, elektroinstalacije (prilikom ovih radova radi šlicanja zidova i postavljanja instalacija može doći do otpada, stoga dogovoriti ulazi li u cijenu 1. faze).
Kod ove faze postoji mogućnost da 50% platite unaprijed, radi nabave materijala, a ostatak kada su radovi gotovi.
U ovom slučaju trebalo bi ostaviti 10 posto neplaćeno, a to je cijena samog postavljanja sanitarija za vodoinstalacije, te postavljanja rasvjete i utičnica, prekidača kod elektroinstalacija.
U ovoj fazi mogu biti i zidarski radovi, o vama ovisi način plaćanja, koji može biti avansno, 50% na početku radova, ostatak na kraju, ili neka treća mogućnost.
3. faza – postavljanje keramike i podova. Kod postavljanja podova, a to će vam naglasiti i sam parketar, morate paziti je li vam podloga dovoljno suha za postavljanje parketa, jer ako nije, poslije može doći do podizanja parketa.
Obično se u ovoj fazi već umorimo od renoviranja, od finansija, komšija koji prigovaraju ili se kasni s radovima te imamo potrebu što prije useliti se, forsiramo postavljanje podova, međutim tu se ne smije žuriti dok pod ne postigne potrebnu suhoću.
4. faza – postavljanje vrata, sanitarija, rasvjete, bojenje zidova.
Angažujte osobu koja je stručna, bilo da je građevinske struke, arhitekt, dizajner koji će svakodnevno pratiti tok i kvalitetu radova. Ako to niste financijski planirali (iako takav angažman zna biti od višestruke finansijske koristi), angažujte člana porodice ili slično, koji će obavljati taj posao.
Vi ili osoba koja nadgleda radove slikajte sve faze izvođenja radova #
Imat ćete višestruke koristi, osim što ćete se jednog dana moći hvaliti od kakve ste ruševine napravili prekrasan stambeni prostor, one će vam pomoći u mogućem sporu s izvođačem (vrsta ugrađene opreme ili sl.), isto tako jednoga dana kada budu zatvorene instalacije u zidu, a želite nešto probiti ili pomaknuti, tačno ćete znati gdje kablovi i instalacije nalaze.
Znači, možemo zaključiti da renoviranje ne mora biti toliki stres ako se napravi dobar plan, i ono što bi bilo idealno da nadzor radova prepustite stručnoj osobi u koju imate povjerenja.
Ukoliko trebate još informacija možete nas kontaktirati na broj telefona: 060 32 16 228 ili putem emaila: info@neml.ba